پربیننده ها

آخرین اخبار

چند روزی است که خبر استفاده از زنان با پوشش های افتضاح در نمایشگاه اتومبیل های خارجی شهر آفتاب در کانال های مختلف دست به دست می شد تا اینکه در اقدامی شاید بی سابقه اخبار ۲۰:۳۰ در گزارشی کوتاه به این موضوع پرداخت.

به گزارش زنان کویر ، بعضی ها نمی بینند و بعضی ها نمی خواهند که ببینند که شان زن در جامعه به کجا رسیده است؛ نمی بییند که غربزدگان و غربگرایان برای گرم کردن بازار خود زن را در حد ابزاری تبلیغاتی تنزل داده اند و این تنزل شان و رتبه زن ایرانی به شرکت های تجاری خصوصی خلاصه نشده و امروز حتی در همایش ها و سمینارهایی که دولت و نهادهای دولتی متولی آن هستند بانوان آراسته با لباس های متحدالشکل نه چندان موافق با شئون اسلامی و فرهنگ عفیف ایرانی جزئی از برنامه هستند.

خیلی وقت است که شرط جوان بودن، آراسته بودن، روابط عمومی بالا و حتی گاه مجرد بودن از شرایط آگهی های تبلیغاتی در نیازمندی های روزانه است و هیچ نهاد و مسئولی صاحبان تبلیغات این چنینی را مورد بازخواست قرار نمی دهد که آراستگی و جوان بودن زنان به کجای کار و تجارت شما مربوط می شود؟

چند روزی است که خبر استفاده از زنان با پوشش های افتضاح در نمایشگاه اتومبیل های خارجی شهر آفتاب در کانال های مختلف دست به دست می شد تا اینکه در اقدامی شاید بی سابقه اخبار ۲۰:۳۰ در گزارشی کوتاه به این موضوع پرداخت.

این اقدام تقریبا بی سابقه بود چرا که امروز کار صدا و سیما ترسیم فضای گل و بلبل از جامعه است و همین امر باعث شده تا اعتبار آن نزد افکار عمومی پائین بیاید یا در کل از بین برود.

امروز با وجود شبکه های اجتماعی، صدا و سیما در بسیاری از موارد از قافله اطلاع رسانی که وظیفه اولیه آن است عقب مانده است؛ در همین زلزله کرمانشاه با اینکه زلزله ساعت ۹ – ۱۰ شب رخداد اما در آن ساعت از اطلاع رسانی صدا و سیما خبری نبود یا در حادثه گروگانگیری مجلس شبکه های اجتماعی اخبار لحظه به لحظه در اختیار مردم قرار می داد در حالی که صدا و سیما اخبار قطعی از آمار شهدا و زخمی شدگان را با تاخیر دو سه ساعته اعلام کرد.

وقتی به حیطه ارزش ها وارد می شویم صدا و سیما غائب بزرگ منتقدان به مسلخ برده شدن ارزش ها است چه رسد به نقد معضلات اجتماعی به همین خاطر بود که وقتی گزارش استفاده از زنان در نمایشگاه اتومبیل های خارجی شهر آفتاب پخش شد قدری عجیب به نظر می رسید.

واقعیت آن است که حادثه مذکور به یکباره خلق نشده است بلکه معلول فرایندی است که سال ها در بطن جامعه جریان داشت و کسی به آن توجه نداشت برخی هم به عمد به آن پر و بال دادند.

ماجرا همان ماجرای تکراری ولنگاری فرهنگی است و ابن بار اصالت سود و سرمایه نیز در کنار آن مزید بر علت شده است؛ در پرتو همین اصالت سود است که مرقد بیانگذار رهبر کبیر انقلاب که قرار بود مرکز نشر اندیشه ها انقلابی آن عزیز باشد امروز با نام مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب شناخته می شود و بی اعتنا به جایگاه مذهبی و فرهنگی این مکان نمایشگاه های اینچنینی برپا می شود و هویت و ارزش های زن ایرانی در آن به تمسخر گرفته می شود.

در این میان سه گروه منتفع می شوند؛ اول کارخانه های خودروسازی غربی، دوم وارد کنندگان این خودروها و سوم سرمایه داران و نوکیسگان عمدتا تهرانی که امروز ماشین های میلیاردی بخشی از هویت و به قول خودشان کلاس کارشان محسوب می شود.

در تحلیل و به تصویر کشیدن شرایط واقعی جامعه به خصوص در حیطه نادیده گرفتن ارزش ها برخورد صدا و سیما برخوردی منفعلانه است و گزارش هایی از این دست واقعا در حیطه گزراش های خبری و تحلیلی نادر هستند حال بماند که غربگرایان و غربزدگان جامعه ما که تخصصشان جنگ با ارزش های اسلامی است همین گزارش کوتاه را با عباراتی همچون ناراحتی تلوزیون از استفاده از زنان در نمایشگاه اتومبیل بیان کردند و قسمت اصلی ماجرا یعنی پوشش زننده و البته برنامه ریزی شده این زنان را نادیده گرفتند.

به هر حال پرداختن به معضلات جامعه چه در حیطه فرهنگی و ارزشی و چه مشکلات و دغدغه های اقتصادی و با دید نقادانه و سازنده نسبت به دولت، نهادهای مسئول و جامعه یکی از ظایف و رسالت های اصلی صدا و سیماست که سال هاست تبدیل به یکی از کارهای حاشیه ای این رسانه شده است که شاید علت اصلی وابستگی مالی این سازمان به دولت باشد و همین باعث شده اعتماد مردم به رسانه های دیگر از جمله رسانه های دیداری و شنیداری بیگانه و شبکه های اجتماعی بیش از صدا و سیما باشد.

آرمان زنان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

زنان کویر
منهاج