آخرین اخبار

تاریخ : 23. ارديبهشت 1396 - 11:49   |   کد مطلب: 32675
زنان، جذب آرا و پوسترهایی که زیبایی را فریاد می زنند
اندر حکایت انتخابات شورای شهر کرمان؛
زنان، جذب آرا و پوسترهایی که زیبایی را فریاد می زنند
استفاده از " زبان بدن" و "جاذبه های جسمی" در بسیاری از این تبلیغات به حد اعلای خود رسیده است شاید در تبلیغات مردان با قرار دادن دست زیر چانه و نگاه عاقل اندر سفیهانه سعی در جذب آرا داشته باشند اما در تبلیغات زنان با آرایش های تند داستان دیگری را روایت می کند.

به گزارش زنان کویر ، در حالیکه شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر آغاز شده تنور تبلیغات انتخاباتی نیز هر روز گرم تر و پرشورتر به جریان افتاده است.

این اولین دوره ای است که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به کمک نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر آمده است، از این رو این نامزدها به دنبال این هستند که از این بستر تبلیغاتی تمام استفاده و بهره گیری را داشته باشند.

حضور زنان در انتخابات شورای شهر کرمان رنگ و بویی دیگر داده  و چهره ی شهر را زیباتر جلوه کرده است تا شاید مدت ها از دید مردان پنهان بوده با دید ریز بین زنان بدان توجه شود و مردانه و تک بعدی بودن مدیریت شهر با حضور زنان  از بین خواهد برود.

در مدیریت زن و مرد در شوراها شاید زنان بسترهایی را در معضلات شهری و جامعه ببینند که مردان نسبت به آن غافل یا بی توجه هستند؛ معضلات فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی که عواقبی را در حوزه شهری مانند طلاق، اعتیاد،فقر، قمار و تن فروشی و... به همراه دارد.

از این رو بهره گیری از نگاه زنان که همراه با مسئولیت پذیری بیشتر است می تواند در توسعه ی شهری، رشد اقتصادی و رفاه شهروندان تغییرات چشمگیری را ایجاد کند.

 طبق آمار فرمانداری کرمان از میان 388 نفر کاندیدای شورای شهر(بدون در نظر گرفتن انصرافی ها تا کنون) 69 نفر بانو در این انتخابات حضور دارند که یک نوید خوبی برای بانوان و مردمان شهر خواهد بود.

چهره ی شهر کرمان با حجم عظیم پوستر های تبلیغاتی ، تماشایی شده؛ تصاویری در اندازه ، طرح ها و رنگ های مختلف...

استفاده از " زبان بدن" و "جاذبه های جسمی" در بسیاری از این تبلیغات به حد اعلای خود رسیده است شاید در تبلیغات مردان با قرار دادن دست زیر چانه و نگاه عاقل اندر سفیهانه سعی در جذب آرا داشته باشند اما در تبلیغات زنان با آرایش های تند و  تصاویری که از فرط جذابیت درون مغازه ها و گاراژها به جای تصاویر هنر پیشه ها نصب شده داستان حکایتی دیگر دارد؛ اینبار سعی در جذب آرا با بهره گیری از زیبایی های و حاذبه های جسمی زنانه ...

از سویی دیگر چگونه می توان به فردی اعتماد کرد که حتی در نمایش چهره ی واقعی خود به عوام فریبی پرداخته چه برسد به حقایق گفتاری و عملکردی او...

زینب، دانشجوی علوم سیاسی که خود را علاقه مند به مساله مشارکت زنان در امور سیاسی می داند، می گوید: "برای آشنایی بیشتر با بانویی که بنر تبلیغاتی اش را در خیابان دیده بودم به سوی ستاد تبلیغاتی اش رفتم، در بدو ورد از خانمی سراغ ایشان را گرفتم و در نهایت تعجب دیدیم همان خانم به من لبخند زد و گفت، بنده کسی هستم که دنبالش می گردید!"

 

زینب ادامه داد" متعجب شدم ، لنز رنگی، آرایش و دست کاریهای کامپیوتری چقدر در این خانم تحول ایجاد کرده بود".

 

اما نازنین دانشجوی مطالعات زنان معتقد است که از آنجا که در ایران عموما شاهد تصاویر زنان بر بردهای تبلیغاتی نبوده ایم این موضوع سبب می شود تا بین پوستر یک مرد و یک زن، نگاه ها به سوی پوستر زن گرایش پیدا کند اما باید دانست که در هر صورت نمایش و جلوه دادن ویژگی های زنانه آن هم برای جذب آرا اشتباه است.

 

 

به هر حال این که شهر را از بنرها و پوسترهای تبلیغاتی خود کاغذ دیواری کنیم نشان از دانایی، آگاهی و بینش عمیق نخواهد بود،نامزدهای انتخاباتی غافل نباشند که دوران ریخت و پاش و یا در معرض نمایش دادن برای مردم به پایان رسیده است و اکنون فردی را انتخاب خواهند کرد که در رزومه ی کاری اش مدیریت و موفقیت داشته باشد و بی شک برای رفتن به شورای شهر باید آرایشها را پاک کرد.

انتهای پیام/ 

 

دیدگاه شما

زنان کویر
منهاج